Autorius Tema: {Pascal} Pradmėnys  (Skaityta 10362 kartus)

Neprisijungęs Edmundas Ciucko

  • Moderatorius
  • Dalyvis
  • *****
  • Įrašai: 506
  • Karma: +27/-4
    • Žiūrėti profilį
    • Fejsbūkas.
{Pascal} Pradmėnys
« Įrašytas: 2009-05-07 17:46:52 pm »
Pascal, viena iš lengviausių (o gal ir lengviausia) programavimo kalbų.. Jos pagalba galite užprogramuoti artimetinius veiksmus,funkcijas,grafinius atvaizdavimus,tekstinių failų surašymus ir kitką..

Pagrinidnė sintaksė

Programa prasideda " program programos_pavadinimas;.
Po "program" funkcijos rašome "begin" - ši komanda, paleidžia programą. Po begin seka jūsų programa, programos gale rašome "end." kas užbaigia programą.

Parašykime paprasčiausią programą :
program Programa1;
Begin
  Writeln('Sveikas pasauli!');    {Ši funkcija atvaizduoja duomenis programoje}
  readln;                         {Palaukia kol vartotojas paspaus "enter" klavišą}
end.

Kintamieji

Beabėjonės, pascal'is turi kintamųjų sistemą..
Norėdami aprašyti kintamąjį parašę programos pavadinimą "program programos_pavadinimas;" parašome "var" , nurodome kintamojo "atvaizdą (t.y. simbolį,žodį ar skaitmenį)" ir nurodome jo tipą (real - sveikasis skaičius su dalimi po kablelio (pvz.:1,23;15,89455 ir panašiai.) ; integer - sveikasis skaičius (1,2,99...) ; char - paprasčiausias simbolis ; string - raidžių junginiai (tekstas,sakiniai ir panašiai.) ; byte - tas pats kas ir char, tik yra vienas skaitmuo(0-9) ar vienas klaviatūros simbolis.).

Kintamojo reikšmę galime nurodyti patys - x := reikšmė  , arba paprašyti programos vartotojo įvesti reikšmę (panaudoję WriteLn funckiją) jam įvedus galime nuskaityti reikšmę ir ją priskirti kintamajam (Readln(x) funkcija).Paprasčiausia sudėties programa :
program Sudetis;
var   sk_1,sk_2,suma:integer;                 {Nurodome kintamųjų tipus}
begin
Writeln('Įveskite pirmą dėmenį :');           {Išvedame prašymą į ekraną}
readln(sk_1);                                 {Nuskaitome pirmąjį dėmenį}
Writeln('Įveskite antrąjį dėmenį :');         {Išvedame prašymą į ekraną}
readln(sk_2);                                 {Nuskaitome antrąjį dėmenį}
suma := sk_1+sk_2;                            {Priskiriame aritmetinę reikšmę kintamajam}
writeln('Suma yra: ' ,suma);                  {Išvedame atsakymą į ekraną}
readln;
end.


Svarbu!! Kintamojo pavadinimas negali sutapti su programos pavadinimu !

Aritmetiniai veiksmai Pascal'yje :
Sudėtis - "+"
Atimtis - "-"
Daugyba - "*"
Dalyba - "/"
Kelimas kvadratu - "sqr(skaitmuo_arba_kintamasis)"
Šaknies traukimas - "sqrt(skaitmuo_arba_kintamasis)"


Kitoje pamokoje meginsiu išaiškinti jums sąlygos sakinius, kurių pagalbą galėsite priskirti du (ar daugiau) veiksmų kintamojo reikšmėms :)
Prisegu žaidimuką sukurta su kitos pamokos funkcijomis,


Tikiuos pamoka jums patiko, komentarai visuomet laukiami :)
Falkner. 
“It looks good” is the worst feedback you can get -
                                                                           Whitney Hess

filmai.in

Neprisijungęs Lukas

  • Administratorius
  • Herojus
  • ******
  • Įrašai: 7431
  • Karma: +232/-15
    • Žiūrėti profilį
Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #1 Įrašytas: 2009-05-07 17:56:35 pm »
pravers pascalis mokinukams :) zaidime galetum patobulint truputuka kad is naujo eitu speti, nes dabar 1 kart prasisuka viskas ir exit :D
Jūsų draugas, kolega ir puslapio administratorius,

Lukas.

Gerda Photography
Serveriai.lt 50% nuolaida!
Free Hosting
Free Templates

Neprisijungęs Edmundas Ciucko

  • Moderatorius
  • Dalyvis
  • *****
  • Įrašai: 506
  • Karma: +27/-4
    • Žiūrėti profilį
    • Fejsbūkas.
Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #2 Įrašytas: 2009-05-07 17:57:41 pm »
Žaidimas, tik parodyti, ką įmanoma padaryti su kitos pamokos turiniu :) Perdaug nesigilink :P
“It looks good” is the worst feedback you can get -
                                                                           Whitney Hess

filmai.in

Neprisijungęs Haris

  • Dalyvis
  • **
  • Įrašai: 833
  • Karma: +56/-0
    • Žiūrėti profilį
    • www.RubikoKubas.Lt
Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #3 Įrašytas: 2009-05-07 21:54:48 pm »
Reikės išbandyti paskali, ;) dar nesu bandęs :D

Manualai.lt Forumas

Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #3 Įrašytas: 2009-05-07 21:54:48 pm »

Neprisijungęs Macaque

  • Dalyvis
  • **
  • Įrašai: 861
  • Karma: +26/-0
  • makakuje.
    • Žiūrėti profilį
Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #4 Įrašytas: 2009-12-17 18:41:15 pm »
Šiaip manau šioje programoje būtų geriau naudoti kintamuosius "real" , nes įvedus sveikąjį skaičių su kableliu (pvz: 1,75) programa išmes klaidą. :]
„Tik vienas dalykas gali svajonę padaryti neįgyvendinamą: tai baimė, kad nepasiseks. “ - Paulo Coelho

Rekomenduoju pirkti domenus iš - IV.lt

Neprisijungęs ganjabest

  • Dalyvis
  • **
  • Įrašai: 968
  • Karma: +41/-1
  • Povilas Stankevičius
    • Žiūrėti profilį
Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #5 Įrašytas: 2009-12-17 20:00:23 pm »
tai jau skaicius su kableliu ne sveikasis skaicius  :D bet kita vertus geriau rasyti real tai nereiks rasineti atskirai kur sveiki kur ne..

Pascalis pascalis pascalis gal vidurinej 2 pamokas atsimenu is visu per kurias ir taip nieko nemokejau nes nezinojau kad mokinsiuos kada programint  :D

Dabar itariu paprastai ismokciau bet jau nebeverta , nes C++ mokaus, o papildomai dar html, php, css... Bet taip, pascalis lavina smegeneles sunkesnems kalboms  ;)
Visi žmonės kaip žmonės - tik aš vienas kaip dievas!

Neprisijungęs Macaque

  • Dalyvis
  • **
  • Įrašai: 861
  • Karma: +26/-0
  • makakuje.
    • Žiūrėti profilį
Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #6 Įrašytas: 2009-12-17 20:04:42 pm »
Tavo tiesa, dabar aš pats paskalį o vėliau kažką rimčiau ;]
„Tik vienas dalykas gali svajonę padaryti neįgyvendinamą: tai baimė, kad nepasiseks. “ - Paulo Coelho

Rekomenduoju pirkti domenus iš - IV.lt

Manualai.lt Forumas

Re: {Pascal} Pradmėnys
« Atsakymas #6 Įrašytas: 2009-12-17 20:04:42 pm »